Equinor med villedende reklame i Storbritannia

Helhetsinntrykket i en Equinor-annonse i The Economist var at CCS og energi fra vindparker utgjorde en betydelig del av Equinors forretningsaktiviteter, sammen med olje og gass. Det slo tilsynsmyndigheten for reklame ned på.

MISVISENDE: Equinor er dømt for misvisende reklame i Storbritannia. Dette eksempelet er fra t-banen i London.

I en reklamekampanje i Storbritannia i sommer gikk Equinor for langt i å underkommunisere at det er olje og gass som er selskapets hovedprodukter, ikke CCS og fornybar energi. Det har den uavhengige reguleringsmyndigheten for markedsføring i landet, Advertising Standards Authority (ASA), avgjort. Kampanjen til Equinor var villedende, slår ASA fast. I en annonse som ble kjørt i finansmagasinet The Economist skriver Equinor at «…. «Vind, olje, gass, karbonfangst […] er alt en del av det bredere energibildet». I en fotnote i annonsen skriver Equinor […]

For å lese denne må du ha abonnement

Logg inn

Ny abonnent?

Velg mellom Månedsabonnement eller Årsabonnement.

Exit mobile version