Norwegian og UNICEF forlenger samarbeidet. Her er Camilla Viken, generalsekretær i UNICEF (til v.) og Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian. Foto: UNICEF Norge
- Annonse -
FIVH søker fundraisere

– Jeg er stolt av å forlenge samarbeidet med UNICEF. Internt i Norwegian skaper partnerskapet mye engasjement, og vi ser at våre bidrag gir resultater. Gjennom innsamlingsaksjoner fra ansatte, donasjoner fra kundene og humanitære aksjoner i samarbeid med norske myndigheter, har vi sammen bidratt til å gi barn over hele verden bedre levevilkår, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian i en pressemelding.

Norwegian har sammen med sine passasjerer samlet inn femti millioner siden 2007. Selv i 2020, som ble preget av koronapandemien, har donasjoner fra Norwegian nådd 1,4 millioner kroner.

- Annonse -

Midler fra Norwegian er ikke-øremerkede og vil brukes av UNICEF der det trengs mest. UNICEF sier de blant annet ønsker å donere pengene til UNICEFs arbeid med å distribuere COVID-19-vaksiner og smittevernutstyr til verdens fattigste land gjennom det internasjonale COVAX-samarbeidet.

– Vi i UNICEF er både glade og takknemlige for at vi fornyer partnerskapet med Norwegian. Det vi har til felles er verdier og ambisjoner om å bygge en bedre verden for barn. Siden 2007 har vi oppnådd veldig mye med Norwegian. Koronapandemien har satt arbeidet med bærekraftsmålene tilbake. Men takket være bidrag fra Norwegian kommer vi stadig nærmere vårt mål om å nå hvert barn i tide, sier Camilla Viken generalsekretær i UNICEF.

Siden 2014 har flyselskapet og de ansatte bidratt med kjernekompetanse og utført fem humanitære flyvninger «Fyll et fly» med nødhjelpsutstyr sammen med UNICEF til Den sentralafrikanske republikk, Jordan, Mali, Jemen og Tsjad. Det planlegges en ny humanitær flyvning i løpet av den nye partnerskapsperioden.

I tillegg donerer Norwegian årets julegave til de ansatte til UNICEF. Julegaven er på 300.000 kroner.

- Annonse -Frontrunner.site
- Annonse -
- Annonse -
Støtt global journalistikk, tegn abonnement på Transit magasin