Annonsere på Transit Magasin
Annonsere på Transit Magasin

Flagger store klimaambisjoner – driver lobbyisme motsatt vei

Det er bare svak sammenheng mellom selskapenes kommunikasjon om netto nullutslipp, og positivt engasjement for klimatiltak, viser undersøkelse av store globale selskaper. Både Equinor og Norsk Hydro er blant de undersøkte selskapene.

Seks av ti selskaper på Forbes liste over verdens største selskaper har en klimaprofil som ikke stemmer overens med hva selskapene i realiteten jobber for å oppnå. Det er tenketanken InfluenceMap som har utført undersøkelsen, som omfatter 300 av listens 2.000 selskaper. Ved å telle opp på selskapenes nettsider hvor det er nedfelt forpliktelser på å nå netto nullutslipp av klimagasser, dannes et inntrykk av det enkelte selskaps klimastrategi. Målsettingene blir holdt opp mot innholdet i Parisavtalen; gradert etter om de ikke oppfyller avtalen, delvis oppfyller, […]

For å lese denne må du ha abonnement

Logg inn

Ny abonnent?

Velg mellom Månedsabonnement eller Årsabonnement.

ANBEFALES NÅ:

Abonnenter får tilgang til alt innhold på TransitMagasin.no, og automatisk tilgang på både Naturpress.no og Idrettspolitikk.no. Samme brukernavn og passord.

LES OGSÅ

FØLG

1,627FansLik
512FølgereFølg
924FølgereFølg
- Annonse -spot_img

SISTE NYTT