I denne ukas utgave av Bærekraftspodden diskuterer Per Roskifte i NorgesGruppen og Olav Kjørven i EAT Foundation mat og bærekraft. I midten programleder Kim N. Gabrielli. Foto: UNICEF Norge.
60613872_10156971807440202_8661723033322389504_o
I denne ukas utgave av Bærekraftspodden diskuterer Per Roskifte i NorgesGruppen og Olav Kjørven i EAT Foundation mat og bærekraft. I midten programleder Kim N. Gabrielli. Foto: UNICEF Norge.

Hva gjør Kiwi, Meny og Joker for å bidra til at barn og foreldre spiser sunnere? Og har UNICEF rett når de ber Regjeringen innføre 18-årsgrense på energidrikk?

Ønsker næringslivet flere reguleringer velkommen? Må vi inn med forbud mot energidrikk og regulering av markedsføring av usunn mat og drikke mot barn? Eller er selvregulering av markedsføring i bransjen tilstrekkelig? Hva gjør Norgsgruppens selskaper som Kiwi, Meny og Joker for å bidra til et sunt kosthold?

Bærekraftspodden har hatt Per Roskifte i NorgesGruppen og Olav Kjørven i EAT Foundation på besøk. Per Roskifte er konserndirektør for kommunikasjon og samfunnskontakt i NorgesGruppen. Olav Kjørven er Chief Strategic Officer i EAT. 

Hør tidligere utgaver av Bærekraftspodden herBærekraftspodden er en podkast av FNs barnefond UNICEF, produsert av Moderne Media. Ledet av Kim N. Gabrielli, assisterende generalsekretær i UNICEF Norge. Bærekraftspodden er tilgjengelig også på Spotify og iTunes.

Annonse
Arabiske filmdager viser det beste fra og om den arabiske verden.  Festivalens 11. utgave blir heldigital og går av stabelen 11.–17. mars på digital.arabiskefilmdager.no.
Arabiske filmdager 11.-17.mars

Denne artikkelen er sponset og produsert av UNICEF Norge.

Kjære leser. Vi har ingen millionærer i ryggen. Våre lesere er våre viktigste støttespillere, nå trenger vi din støtte for å kunne levere mer kritisk og uavhengig global journalistikk. Det beste bidraget er et abonnement ved å benytte en av knappene nedenfor. Tusen takk!