Anne Kjersti Kværner er ny markedsførings- og fundraisingsekspert i CARE Norge. Bak til venstre generalsekretær i Care, Kaj-Martin Georgsen. Foto: CARE Norge
- Annonse -

– Vi er veldig glade for å ha fått en ressurs som Kjersti med på laget. Hennes erfaring med fundraising, merkevarebygging og næringslivssamarbeid vil være viktig i arbeidet med å få flere i Norge til å engasjere seg for likestilling og kvinners rettigheter, sier Kaj-Martin Georgsen, generalsekretær i Care i en pressemelding. 

Care gjør nå flere nye ansettelser i kommunikasjonsavdelingen og imarkedsavdelingen. Siste tilskudd er Anne Kjersti Kværner, som går inn i en stilling som markedsførings- og fundraisingsekspert, melder Kampanje denne uka.

– I en verden med økende antall humanitære kriser, blir kvinner ofte hardest rammet. Dette er et arbeid som flere i Norge må få kjennskap til og engasjere seg i. Sammen med privatpersoner, organisasjoner og næringsliv skal vi gjøre en forskjell for utsatte kvinner og bekjempe utfordringer knyttet til fattigdom i verden, sier Kværner.

Care International er en av verdens største utviklings- og nødhjelpsorganisasjoner og jobber i 104 land, hvor de har som mål å øke likestillingen mellom kjønnene og å styrke kvinners rettigheter.

Kværner er utdannet siviløkonom fra Universitetet i Lund. Hun kommer fra Blå Kors hvor hun ledet etableringen av selskapets fundraising-arbeid. Hun har tretti års markedserfaring fra privat næringsliv, og har bidratt til å bygge merkevarer, kjeder og konsepter i selskaper som Jotun, Nordic Choice Hotels og Nordic Choice sitt techselskap E-berry. 

- Annonse -