Ledige stillinger
Ledige stillinger

Equinor med villedende reklame i Storbritannia

Helhetsinntrykket i en Equinor-annonse i The Economist var at CCS og energi fra vindparker utgjorde en betydelig del av Equinors forretningsaktiviteter, sammen med olje og gass. Det slo tilsynsmyndigheten for reklame ned på.

Del denne artikkelen:

I en reklamekampanje i Storbritannia i sommer gikk Equinor for langt i å underkommunisere at det er olje og gass som er selskapets hovedprodukter, ikke CCS og fornybar energi.Det har den uavhengige reguleringsmyndigheten for markedsføring i landet, Advertising Standards Authority (ASA), avgjort. Kampanjen til Equinor var villedende, slår ASA fast.I en annonse som ble kjørt i finansmagasinet The Economist skriver Equinor at «…. «Vind, olje, gass, karbonfangst […] er alt en del av det bredere energibildet».I en fotnote i annonsen skriver Equinor dette:«Equinor har levert […]

For å lese denne må du ha abonnement

Ny abonnent?

Velg Årsabonnement, Månedsabonnement eller 24-timers tilgang. Vi har også egne abonnementer for biblioteker og bedrifter.
Del denne artikkelen:

LES OGSÅ

FØLG

1,627FansLik
512FølgereFølg
- Annonse -

SISTE NYTT