Frontrunner Publishing - enkel og effektiv avis på nett
Frontrunner Publishing - enkel og effektiv avis på nett

Equinor med villedende reklame i Storbritannia

Helhetsinntrykket i en Equinor-annonse i The Economist var at CCS og energi fra vindparker utgjorde en betydelig del av Equinors forretningsaktiviteter, sammen med olje og gass. Det slo tilsynsmyndigheten for reklame ned på.

I en reklamekampanje i Storbritannia i sommer gikk Equinor for langt i å underkommunisere at det er olje og gass som er selskapets hovedprodukter, ikke CCS og fornybar energi. Det har den uavhengige reguleringsmyndigheten for markedsføring i landet, Advertising Standards Authority (ASA), avgjort. Kampanjen til Equinor var villedende, slår ASA fast. I en annonse som ble kjørt i finansmagasinet The Economist skriver Equinor at «…. «Vind, olje, gass, karbonfangst […] er alt en del av det bredere energibildet». I en fotnote i annonsen skriver Equinor […]

For å lese denne må du ha abonnement

Logg inn

Ny abonnent?

Velg mellom Månedsabonnement eller Årsabonnement.

Abonnenter får tilgang til alt innhold på TransitMagasin.no, og automatisk tilgang på både Naturpress.no og Idrettspolitikk.no. Samme brukernavn og passord.

LES OGSÅ

FØLG

1,627FansLik
512FølgereFølg
924FølgereFølg
- Annonse -spot_img

SISTE NYTT