Aslak Sletten (45) er ansatt som ny kommunikasjons- og markedssjef ved Nobels Fredssenter. Han kommer nå fra teknologiselskapet Evry, og har tidligere jobbet for SOS Barnebyer.
— Jeg har et stort engasjement for kommunikasjon, innovasjon og samfunn, og gleder meg til å skape publikumsvekst, aktualitet og innovative partnerskap for et av de sterkeste merkenavnene Norge har globalt, sier Aslak Sletten i en pressemelding.
— Vi er svært glade for at Aslak Sletten kommer til Nobels Fredssenter. Han bringer med seg bred bransjeerfaring fra næringsliv, kommunikasjonsbyrå̊ og private organisasjoner. Han er den rette til å lede vårt kommunikasjons- og markedsarbeid framover, sier direktør Liv Tørres.
Aslak Sletten har i nesten 20 år arbeidet med kommersiell ledelse, kommunikasjon, innovasjon og samfunnsansvar. Han har i flere år vært markedsdirektør i SOS-barnebyer, han har vært nordisk avdelingsdirektør for kunde- og markedsinnsikt i Posten Norge og leder og rådgiver i byråene McCann og Mediacom. Han er også styremedlem i ANFO, og har det siste halvåret ledet et digitalt innovasjonsmiljø i teknologiselskapet Evry.
— Nobels Fredssenter ivaretar viktig kunnskap om fredsprisvinnerne og spiller en viktig rolle som samfunnsaktør i sentrale spørsmål som fred, konfliktløsning og FNs bærekraftsmål. Jeg kan ikke tenke meg noe mer meningsfylt å jobbe med enn nettopp å bidra til å utvikle Nobels Fredssenter til en enda mer attraktiv partner på bærekraftig innovasjon, sier Sletten.
Sletten startet i sin nye jobb 7. oktober.