Norad-kampanje kåret til tiårets beste. Vant ny internasjonal PR-pris

Norad-kampanjen "Bli født på ny" fortsetter å vinne internasjonale PR-priser. Her viser prosjektleder Marit Hverven fram Global SABRE Awards, som Norad vant i 2014. Foto: Norad
Annonse
79530872_2879155912103667_4043703059119865856_n
Norad-kampanjen «Bli født på ny» fortsetter å vinne internasjonale PR-priser. Her viser prosjektleder Marit Hverven fram et utvalg av de fire Sabre EMEA-prisene som Norad vant i 2014. Foto: Gerd Stensby/Norad

Norad vant denne uka folkets pris for tiårets beste kampanje – i verden! Bli født på ny-kampanjen som Gambit HK og Dekode laget for Norad er stemt frem som tiårets aller beste kampanje hos The Holmes Report.

— Vi er stolte over å ha blitt stemt frem til tiårets kampanje. «Bli født på ny» er en skikkelig bra idé og nettside, som står seg godt syv år etter lanseringen, sier prosjektleder Marit Hverven til Transit magasin.

Det er anerkjente The Holmes Report, som også står bak Sabre Awards, som i år for første gang har kåret tiårets beste PR-kampanje i verden, uavhengig av kategori, geografi og årstall. Norads kampanje var blant de 16 nominerte, og gikk altså helt til topps i avstemningen.

— Målet for kampanjen var å spre kunnskap om norsk bistand. Store gratulasjoner og takk til våre samarbeidspartnere i Gambit HK og Dekode, sier Hverven.

«Bli født på ny», som består av nettsiden gjenfødt.no, er en kampanje fra 2012-2014 for å spre kunnskap om norsk bistand. Kampanjen ble allerde i 2014 kåret til «verdens beste kommunikasjonskampanje» under Global SABRE Awards, i konkurranse med de 50 aller beste kommunikasjonskampanjene i verden, i det som er regnet som PR-bransjens mest prestisjetunge pris.

Det er helt gratis: Ved å registrere deg med Vipps får du våre nyhetsbrev rett i innboksen 1-2 ganger per uke. Dette er en enkel støtte fra deg, og vi får flere faste lesere. Registrer deg med Vipps, helt gratis. Tusen takk!
Registrer deg med med Vipps Logg inn uten passord med Vipps!

Nå fem år etter vinner Norad-kampanjen altså fortsatt internasjonale PR-priser.

Bli født på ny

Kampanjen «Bli født på ny» ble laget i 2012-14 av Norad, Gambit HK og Dekode.

www.gjenfodt.no kan ungdom se hvordan livet kunne vært om de ikke ble født i Norge. Norad har bygget Facebook-inspirerte tidslinjer fra 36 ulike land som får norsk bistand.

Gjennom tidslinjen får både norsk ungdom og andre interesserte et innblikk i deres livshistorie kunne blitt om de hadde blitt født i for eksempel Malawi, Vietnam eller Brasil.

Prøv selv: www.gjenfodt.no

 

Kjære leser. Vårt mål i Transit Magasin er å levere faktabasert kvalitetsjournalistikk om globale spørsmål. Vi står opp for kritisk og uavhengig global journalistikk, uten partipolitiske tilknytninger. I våre spalter får du møte folk verden rundt, gjennom reportasjer skrevet av vårt nettverk av journalister, basert i alle verdensdeler. For å kunne være nettopp denne uavhengige publikasjonen så trenger vi din støtte. Det beste bidraget du kan gi er å tegne et abonnement. Du får 10 dagers gratis prøvetid, og du får to måneder gratis om du bestiller årsabonnement. Bestill på denne lenken, eller benytt knapp nedenfor. Om du ikke ønsker et abonnement så er det mulig å gi et støttebeløp. Tusen takk for ditt bidrag!

Legg igjen en kommentar