Bilde fra filmen "How to get more likes on social media".
8efad349-926a-46ee-8467-511685b82f67
Får internasjonal oppmerksomhet: Bilde fra filmen «How to get more likes on social media». Den satiriske kortfilmen er laget på oppdrag fra SAIH, Studentenes og akademikernes internasjonale hjelpefond.

SAIH og Animaskin sin kortfilm «How to get more likes on social media» er utvalgt blant 3000 innsendte filmer til Annecy, en av verdens største og mest prestisjetunge animasjonsfilmfestivaler. 

(Se filmen nederst i denne artikkelen.)

— Annecy er jo animasjonsverdens Cannes så å få med en film her blir jo som bursdag, julaften og få vimeo staff-pick samtidig, sier regissør av Julian Nazario Vargas.

Filmen er laget av Vargas fra Bergen sammen med Stian Sydsæter fra Lier.

Annonse
Arabiske filmdager viser det beste fra og om den arabiske verden.  Festivalens 11. utgave blir heldigital og går av stabelen 11.–17. mars på digital.arabiskefilmdager.no.
Arabiske filmdager 11.-17.mars

Det var i samarbeid med SAIH (Studentenes og akademikernes internasjonale hjelpefond) og deres Radi-aid kampanje at Animaskin legde den animerte satirefilmen, som med skråblikk viser en hjelpearbeiders jakt på likes i Afrika.

Animaskin
Regissørene bak filmen «How to get more likes on social media»; Stian Sollid Sydsæter og Julian Nazario Vargas. Foto: Animaskin

Filmen er valgt ut blant 3090 innsendte filmer fra 93 land til visning på Annecy, og vant også gull i Visuelt 2018, Grafills fagpris. Den gang skrev juryen; «en sterk sosial kommentar til SoMe-samfunnet og hvordan det kan gjøre oss asosiale og egosentriske, fortalt med humor og i en flott og unik animasjonsstil».

— De andre regissørene i programmet er legender i den internasjonale bransjen som vi har sett opp til i årevis.  Så det er utrolig stas å få vise prosjektet vårt i samme program som dem, sier Vargas.

SE FILMEN HER:

Annonse
Kjære leser, når du først er her: Transit Magasin har ingen millionærer i ryggen, og vi er helt avhengig av støtte fra våre lesere. Å bli abonnent koster kun 83 kroner i måneden hvis du kjøper for ett år. Pengene går direkte til mer kritisk journalistikk om internasjonale spørsmål.
Du får tilgang til alt innhold - PLUSS (+)